VITAMIN C SHAKLEE

Vitamin C memainkan peranan penting dalam sistem badan kita; melawan jangkitan, mengurangkan risiko sakit jantung, mengimbangi kesan stress, mengawal gout, memelihara mata dan banyak lagi. Untuk pengetahuan semua, Shaklee mengeluarkan 2 jenis Vitamin C iaitu:
  1. Chewable Vita-C Plus 100mg
  2. Sustained Release Vita-C 500mg
Dalam entry kali ini, kita akan lihat kehebatan masing-masing.

Kelebihan Chewable Vita-C Plus 100mg
  1. Rasa lebih sedap dan lebih seronok untuk dinikmati.
  2. Lebih mudah dikunyah dan sesuai untuk seisi keluarga.
  3. Menarik minat kanak-kanak untuk mengambil Vitamin C dan dos nya sudah bersesuaian untuk kanak-kanak.
  4. Lebih sesuai untuk golongan berusia yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah dan susah untuk menelan disebabkan sakit ataupun faktor ketuaan.
  5. Lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah fizikal dalaman seperti gastroesophageal reflux disease ataupun ketumbuhan esophageal yang mempunyai masalah menelan tablet.
  6. Lebih sesuai untuk mereka yang selalu berada di luar kerana melancong dan sebagainya. Jadi, pengambilan Vitamin C jenis kunyah lebih mudah sebab tidak memerlukan air untuk dimakan.
  7. Dos Vitamin C yang rendah dalam setiap tablet kunyah adalah lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif seperti gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Pengambilan Vitamin C dalam dos yang besar boleh menyebabkan ketidakselesaan.

Kelebihan Vitamin C Shaklee Chewable

Kelebihan Sustained Release Vita-C 500mg

  1. Sesuai untuk individu yang tiada masalah menelan.
  2. Tidak perlu ambil berulang kali. Satu atau dua tablet untuk setiap hari
  3. Dengan formulasi 'Sustained Release' ataupun 'Pelepasan Masa'. Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
  4. Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah
Kelebihan Vitamin C Shaklee Sustain Release

No comments:

Post a Comment